|
L’estiu sense homes, una intel•ligent comèdia feminista de Siri Hustvedt |
| Després de 30 anys de convivència, el marit proposa a la seva parella fer “una pausa en el matrimoni”. La Pausa és francesa, de cabell castany i llis, molt més jove que ell “i els seus pits són notables i autèntics, no operats”. A partir d’aquest moment, es produeix un canvi dràstic en la vida de Mia, la protagonista de la novel•la, que la porta a una breu estada en un hospital psiquiàtric i a la recerca d’un refugi amable al poble on va néixer. |
 |
|
tendències |
24/01/2012 |
 |
|

|
M. Eugenia Ibáñez.- La decisió d’un home ja madur de deixar a la seva esposa per una dona més jove és el punt de partida de la novel•la, però també una situació freqüent en l'univers de la dona. I amb aquest fet per excusa, Siri Hustvedt planteja per primera vegada en la seva bibliografia una comèdia feminista al mateix temps que manté els seus ja habituals continguts sobre la complexitat de la ment i la psicologia humana. A L’estiu sense homes només dóna veu a personatges femenins. Al marge del marit, convertit en una simple referència, en el llibre únicament apareix un home, un nen, i mai parla. La resta dels personatges són totes dones: la mare de Mia, que viu en una residència; les seves octogenàries amigues, a les quals anomena Els Cinc Cignes; un grup de noies que reben classes de poesia de la protagonista i una parella de convivència difícil. I aquesta serà la companyia de Mia al llarg del primer estiu de la seva vida sense homes.
|
|
La novel•la utilitza una intel•ligent ironia per afrontar temes transcendentals, com els problemes mentals, la solitud i la convivència amb un home que, sense senyals d’alarma previs, opta per la Pausa de pits grans. El llibre, escrit en primera persona, inclou cartes, simpàtics dibuixos --obra de la pròpia autora-- que reflecteixen l’estat d’ànim de la protagonista, breus poesies, cites cinematogràfiques i referències sobre el sexe, concentrades en el diari que Mia va escriure durant la setmana i mitja d’estada a l’hospital. Tot això dóna forma a una novel•la amena, de lectura ràpida, intel•ligent en definitiva, que l’escriptora dedica al seu psicoanalista.
Hustvedt (Minnesota. EUA, 1955) filla de pares noruecs, va publicar la seva primera novel•la, Los ojos vendados, el 1992, però el reconeixement li va arribar amb Allò que vaig estimar i la seva consagració definitiva amb Elegia per un americà. També ha escrit assaig i poesia i és a punt de concloure la seva sisena novel•la.
Anagrama – 17,90 euros – 218 pàgines
Empúries – 17,90 euros – 200 pàgines
Ebook – 13,99 euros
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
| |
| |
|
|
| |

El llibre, de Guernica Facundo, recull tota mena de consells i ... [+] |
|
 |
| |
L'Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) organitza la conferència "Dones ... [+] |
|
 |
| |
Les obres es poden presentar fins al 30 de juny de ... [+] |
|
 |
| |

L'obra musical, dirigida per Jaume Villanueva, narra la història real de ... [+] |
|
 |
| |
El Grup d'Investigació, Pensament Crític, Comunicació i Drets Humans de la ... [+] |
|
 |
|
| |
|
|
|