|
Silvia Avallone mostra a D’acer la imatge de la Itàlia real |
| Volia escriure sobre la Itàlia perifèrica, la que no acostuma a aparèixer en els mitjans d’informació, aquella que està molt allunyada dels edulcorats recorreguts turístics. En definitiva, Silvia Avallone buscava la imatge d’una Itàlia real, crua. I va sorgir D’acer una primera novel•la que s’ha convertit en èxit editorial. |
 |
|
tendències |
29/11/2011 |
 |
|

|
M. Eugenia Ibáñez. – La novel•la està ambientada en un barri treballador de Piombino, a la província de Livorno, en l’entorn laboral d’una fosa en crisi i transcorre en el 2001, any molt especial pel món sencer –atemptat de les Torres Bessones— i en particular pels italians, perquè va ser l’any en què Silvio Berlusconi va guanyar per primera vegada les eleccions i es va convertir en primer ministre del Govern italià. Les protagonistes són dues joves de 13 anys que s’enfronten a la seva pròpia adolescència, a la incomprensió dels seus pares i a la frustració d’un entorn, del qual volen fugir. La seva obsessió és ser famoses, triomfar, sortir de l’atonia, fins i tot per la via més fàcil. Però D’acer no és solament la història de les dues noies, és una novel•la coral en la qual tots els personatges --els pares, els germans, els amics-- van deixant les petjades de la seva vida i l’explicació de com han arribat a ella. És una novel•la dura, pessimista, molt ben ambientada, un relat en el qual l’amistat, el sexe i les drogues tenen el seu especial apartat.
|
|
Silvia Avallone (Biella, 1984), crítica amb l'actual situació política i social a Itàlia, afirma sentir-se propera a les persones que formen la classe treballadora; és llicenciada en Filosofia i Lletres, viu a Bolonya i va començar la seva carrera literària escrivint poesia i relats curts per a diverses revistes. El 2007 va publicar l’antologia poètica Il libro dei vent’anni, però el reconeixement el va aconseguir l’any passat, amb la publicació de la seva primera novel•la, D’acer, que durant mesos ha figurat en les llistes de les més venudes i que està sent traduïda a una quinzena d’idiomes. La versió cinematogràfica ja està en marxa.
Alfaguara - 368 pàgines – 17,50 euros
Edicions 62 - 344 pàgines – 18,50 euros
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
| |
| |
|
|
| |
El proper dimarts 28 de maig de 9.30 a 13.30 hores ... [+] |
|
 |
| |

Artistes femenines d'arreu del món trenquen prejudicis sobre les dones musulmanes ... [+] |
|
 |
| |
El curs pretén donar les claus necessàries per detectar la discriminació ... [+] |
|
 |
| |
L'objectiu de la iniciativa és donar visibilitat a la creació de ... [+] |
|
 |
| |
Una exposció organitzada per la Fundació Dexeus Salut de la Dona ... [+] |
|
 |
| |
La mostra, que promou el treball de les dones dins el ... [+] |
|
 |
| |
El Col•legi de Periodistes de Catalunya convoca els V Premis Gabinets ... [+] |
|
 |
|
| |
|
|
|