|
Tot el que tinc, ho duc al damunt, última novel•la de l’escriptora romanesa Herta Müller |
| La destrucció de l'individu com a part dels objectius de tota dictadura torna a ser el tema central de la nova novel•la d'Herta Müller, Premi Nobel de literatura 2009. |
 |
|
tendències |
26/07/2010 |
 |
|

|
Maria Eugenia Ibañez.- L’autora recorre a experiències de persones que va conèixer directament, entre elles la seva mare, per relatar la vida d’alemanys i romanesos de parla alemanya enviats per Stalin a camps de concentració, poc menys que com a botí de guerra després de la derrota de Hitler. Tot el que tinc ho duc al damunt - potser l’obra de lectura més fàcil de l’autora - té com a protagonista a Leopoldo Aubert, nom que amaga el poeta Oskar Pastior supervivent de la repressió soviètica i mort abans de la publicació del llibre.
Müller (1953, Timisoara, Romania), poetessa, assagista, va estudiar filologia germànica i va treballar com a traductora tècnica en una fàbrica de maquinària, d'on va ser acomiadada el 1979 per no col•laborar amb la policia secreta de Ceaucescu.
|
La seva primera novel•la, En terres baixes, es va publicar censurada el 1982 a Romania després de quatre anys d’espera en una editorial, i dos anys després va aparèixer íntegra a Alemanya on va ser considerada un esdeveniment editorial. El règim comunista va prohibir els seus llibres a Romania, i el 1987 es va traslladar a viure a Alemanya. Les seves obres mantenen una constant referència a la repressió i la incomunicació exercida per la dictadura romanesa i la repressió soferta pels romanesos i romaneses de parla alemanya. Müller té tres obres més traduïdes al castellà, El hombre es un gran faisán en el mundo, La piel del zorro y La bestia del corazón.
Bromera / Siruela – 19,90 euros
Edició en català |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
| |
| |
|
|
| |
El Congrés Internacional, organitzat per la UAB, pretén obrir un debat ... [+] |
|
 |
| |

L'obra musical, dirigida per Jaume Villanueva, narra la història real de ... [+] |
|
 |
| |
El Grup d'Investigació, Pensament Crític, Comunicació i Drets Humans de la ... [+] |
|
 |
| |
L'acte, que s'emmarca en el Cicle "Dones i Tecnologia", tindrà lloc ... [+] |
|
 |
| |
El curs, de tres dies, va dirigit a dones professionals o ... [+] |
|
 |
| |
L'acte d'homenatge, organitzat pel govern català, tindrà lloc el proper dijous ... [+] |
|
 |
|
| |
|
|
|