Dones Banner
protagonistes| glocal| tendències| comunicació| món| esports| violències| memòria| opinió cat | esp
Un anunci d'Ikea menysprea les mares
M. Eugènia Ibañez.- Tot s’hi val en publicitat per tal de captar compradors? A la vista de molts anuncis i eslògans sembla que si. L’últim: una companyia internacional de mobles i decoració no té inconvenient a posar en dubte les capacitats de la dona davant de les noves tecnologies si amb això augmenta les seves vendes. Les mares saben comprar estris per a la llar però no manipulen de manera adequada un WhatsApp.
opinió | 30/10/2015

Imagineu l'escena. Una gran taula rodona, potser ovalada, escenari d'un tempestuós brainstorming, exercici en el qual diversos homes competeixen per demostrar les seves genialitats publicitàries. No descartin que a la taula rodona, potser ovalada, s’hi asseu  també alguna dona necessitada de demostrar que la seva condició femenina no li resta agressivitat publicitària enfront dels seus col•legues masculins. La reunió té com a objectiu trobar una sèrie d’eslògans per a una nova campanya. L’anunci en qüestió el paga Ikea, empresa sueca de mobles i decoració. Es tracta de fer arribar al comprador la idea de l'elevat nombre de novetats que ofereixen les botigues d’aquesta marca.

I van sorgint idees:
-  Tantes novetats com les vegades que decideixes aprendre anglès.
-  Tantes novetats com les vegades que li dius a un amic que heu de quedar per veure-us, etc...

 Ho enxampen? Els publicistes intenten equiparar l'elevat nombre d’actes quotidians d’aquestes accions amb la gran varietat en penjadors, cadires i llits plegables de les botigues Ikea. Però aquesta pluja d’idees al voltant de la taula rodona, o ovalada, exigeix ser més original, trencar motlles, ser més gracioset que ningú, captar l’atenció del possible comprador, sacsejar les seves meninges. I en aquesta línia sorgeix un altre eslògan: tantes novetats com minuts triga la teva mare a escriure un missatge.

Els creatius estan satisfets. Han donat en el clau. La frase és graciosa perquè deixa en evidència la inferioritat de les mares, les que no saben diferenciar un telèfon mòbil d’una paella, perquè al cap i a la fi són dones i, ja se sap, poden comprar mobles a Ikea però són incapaces d’enviar un WhatsApp als seus fills i filles, aquests que treballen en una agència publicitària. S’aprova l’eslògan. La campanya tira endavant i ha ocupat els panells publicitaris de les parades d’autobús de Barcelona, un servei públic gestionat per una empresa pública, Transports Metropolitans de Barcelona, que no controla els continguts publicitaris dels seus marquesines i que no té cap inconvenient a oferir la plataforma per a un text que ridiculitza les mares, a les dones, per tal que comprin a Ikea.

Els cartells publicitaris porten un encapçalament genèric: Barcelona inspira. A qui?

Altres notícies
L'escàndol dels mugrons | opinió | 15/09/2015
La princesa rebel | opinió | 18/09/2018
Soledad Puértolas a la RAE: el lent viatge de la k a la g (minúscula) | opinió | 18/03/2010
Feminisme i polítiques d’igualtat | opinió | 14/09/2010
La misògina RAE analitza la visibilitat de la dona en textos aliens | opinió | 16/03/2012
 

Cerca avançada
Banner
 
 
 
Fes de corresponsal
Envia'ns una carta a la direcció
Butlletí de notícies
 
fem xarxa (pàgines amigues)
 
 
 
  Exposició (+)Dones Supervivents
Es pot visitar fins al 22 de juliol en el Centre ... [+]
 
  FotoConvocat el XIV Premi 25 de Novembre per a l'eliminació de la violència contra les dones
Fins al 18 d'octubre es poden presentar projectes ... [+]
 
  Curs de Defensa Personal Femenina
Tindrà lloc els mesos de novembre i desembre 2019 ... [+]
 
  I Congreso de Periodismo Feminista María del Carmen Molifé
Dies 9 i 10 d'octubre de 2019 a Bilbao ... [+]
 
  L’exposició Montserrat Roig, cronista d’un temps i d’un país, continua la seva itinerància per Catalunya
Per sol•licituds cal adreçar-se al Memorial Democràtic de Catalunya ... [+]
 
 
© 2009 Associació de Dones Periodistes de Catalunya. Tots els drets reservats  |  Staff  |  Nota Legal  |  Qui Som