|
En el treball s’analitza essencialment com va arribar el feminisme al PSUC. Si els plantejaments feministes que va fer el PSUC van ser una decisió de la direcció o fruit només del treball de les dones que hi militaven. S’estudia també el paper que va jugar el PSUC en la creació de les vocalies de dones de les associacions de veïns i en l’organització i presència de dones en les I Jornades Catalanes de la Dona de l’any 1976.
També s’analitzen els plantejaments i posicionaments del PSUC sobre alguns problemes teòrics respecte a la lluita feminista i la seva organització: coincidències i divergències entre la lluita reivindicativa i la lluita feminista, la defensa d’un moviment feminista divers i pluralista, l’assumpció de campanyes a favor de les reivindicacions de les dones com els anticonceptius o l’avortament, i el descobriment de que la dona també estava discriminada dins el partit; debats i criteris que no estaven documentats en cap altra lloc i que les dones protagonistes van viure intensament.
L’equip redactor ha volgut deixar constància de fets, pensaments i opinions que va viure, gaudir i patir en una situació irrepetible: l’acabament de la dictadura, el naixement de la democràcia, l’eclosió del feminisme i les tímides millores en la situació legal i real de les dones.
Més informació
Programa
|